CMDB-tool D-atz

Een nieuw onderdeel binnen het aanbod van Reuzado. Deze tool is een toevoeging op de DaaS Lifecycle Management Services en betreft een klantportaal waarmee alle betrokken partijen (resellers en channel partners, eindklanten en Reuzado) realtime inzicht hebben in alle fases van de dienstverlening: van A tot Z.

Het doel

D-atz klantportaal is ontstaan vanuit de behoefte van Reuzado om de dienstverlening nog overzichtelijker en efficiënter te maken. Het klantportaal zorgt ervoor dat klanten hun eigen ICT-werkplekapparatuur op eenvoudige manier kunnen beheren en biedt optimale transparantie, overzicht en controle.

Alle betrokken partijen komen op het klantportaal samen zodat de afstand tussen Reuzado, reseller en channel partner en eindklant verkleint en eventuele ruis verdwijnt. Daardoor is het mogelijk om snel te schakelen en te anticiperen op (on)verwachte ontwikkelingen. Zo wordt de kwaliteit van onze dienstverlening verbeterd en voorkomen we dat klanten onnodig veel tijd en geld kwijt zijn aan het beheren van hun ICT-werkplekken.

Voor wie?

D-atz is ontwikkeld voor resellers en channel partners, eindklanten én voor het Reuzado team. Met als doel om onze dienstverlening – en die van onze gewaardeerde partners (resellers en channel partners) – richting de eindklant te optimaliseren.

Unieke propositie

D-atz Lifecycle Management Klantportaal is ontwikkeld voor iedere organisatie waar gewerkt wordt met ICT-apparatuur… D-atz is uniek in de markt, het is namelijk speciaal en exclusief voor Reuzado ontwikkeld op basis van decennia praktijkervaring op gebied van ICT-dienstverlening. Deze ongeëvenaarde tool onderscheidt Reuzado van andere aanbieders en geeft gebruikers een voorsprong in efficiency en productiviteit.

D-atz belofte

Met D-atz Lifecycle Management Klantportaal geven we van A tot Z overzicht en inzicht in alle ICT-werkplekapparatuur van uw organisatie. Het biedt realtime informatie over alle processen, alle apparaten en het geeft ú de regie over ónze werkzaamheden. Wij blijven D-atz continu ontwikkelen om de kwaliteit van onze dienstverlening altijd op het hoogste niveau te houden.

Het klantportaal heeft voor iedere partij weer andere voordelen:

  • D-atz voor reseller en channel partner
  • D-atz voor eindgebruikers
  • D-atz voor
    Reuzado
  • D-atz in de
    praktijk

Zeven punten

D-atz voor reseller en channel partner

  1. Kosten- en tijdbesparend. Door processen overzichtelijk te bundelen op klantportaal D-atz (voor iedere betrokken partij toegankelijk), zijn resellers en channel partners minder tijd en geld kwijt aan hun werkzaamheden binnen de dienstverlening.
  2. Controle. Resellers en channel partners hebben een compleet inzicht in de dienstverlening en kunnen deze van A tot Z controleren.
  3. Overzicht. Alle eindgebruikers en waardevolle informatie worden op één platform gebundeld waardoor overzicht wordt gecreëerd.
  4. Single point of contact. D-atz is voor de gehele dienstverlening richting eindklant het single point of contact.
  5. Waarde verhogend. Door Lifecycle Management Klantportaal D-atz aan te bieden aan eindklanten verhoogt u de waarde van uw eigen dienstverlening.
  6. Snel schakelen. Alle belangrijke informatie omtrent werkplekken is inzichtelijk waardoor – mocht dat nodig zijn – er op ieder moment geanticipeerd kan worden op de actualiteit.
  7. Inkoopregie. Het inkoopproces van hardware blijft bij de reseller, Reuzado koopt geen hardware in.

Alle diverse onderdelen van D-atz worden regelmatig voorgelegd aan gebruikers om continue kwaliteitsverbetering te waarborgen.

Zes punten

D-atz voor
eindgebruikers

  1. Kosten- en tijdbesparend. Door processen overzichtelijk te bundelen op klantportaal D-atz (voor iedere betrokken partij toegankelijk), zijn ICT-medewerkers binnen de organisatie minder tijd en geld kwijt aan hun interne coördinerende werkzaamheden.
  2. Overzicht. Alle eindgebruikers en waardevolle informatie worden op één platform gebundeld waardoor een compleet overzicht wordt gecreëerd.
  3. Beheer. Het klantportaal maakt het mogelijk eigen werkplekken zelf te beheren en geeft inzicht in alle apparaten op device niveau en eindgebruikersniveau.
  4. Eenvoudige communicatie. Eindgebruikers kunnen zelf op gebruiksvriendelijke wijze tickets aanmaken voor onder meer storingen en reparaties zodat het supportteam van Reuzado direct het uitvoerende proces in gang kan zetten en uitvoeren.
  5. Snel schakelen. Alle belangrijke informatie omtrent werkplekken is realtime inzichtelijk waardoor – mocht dat nodig zijn – op ieder moment geanticipeerd kan worden op actuele ontwikkelingen.
  6. Klantentevredenheid. Eindgebruikers ervaren deze mate van zelfstandigheid en snelheid als zeer positief. Het komt de productiviteit en werkplezier ten goede. Vanuit D-atz wordt automatische de kwaliteit van de dienstverlening gemonitord.

Alle diverse onderdelen van D-atz worden regelmatig voorgelegd aan gebruikers om continue kwaliteitsverbetering te waarborgen.

Vier punten

D-atz voor
Reuzado

  1. Centrale coördinatie. Alle operationele processen worden getriggerd vanuit de tool, bijvoorbeeld in-/uitdiensttreding, swap support, reparaties en vervanging bij EOL.
  2. Transparantie. De tool stelt Reuzado in staat om transparantie te bieden over de dienstverlening. Kwaliteit van de dienstverlening kan via D-atz te allen tijde getoetst worden door resellers en eindklanten.
  3. Directe communicatie. Doordat D-atz gelinkt is met onze interne IT Service Management tool (Topdesk) verlopen aanvragen op een geautomatiseerde wijze met minder kans op ruis, fouten of vertragingen.
  4. Efficiëntie. De CMDB van de klant wordt op een actieve manier geadministreerd. Devices worden tijdig en proactief vervangen bij EOL.

Alle diverse onderdelen van D-atz worden regelmatig voorgelegd aan gebruikers om continue kwaliteitsverbetering te waarborgen.

Negen punten

D-atz in de
praktijk

  1. Dashboard. In één oogopslag de complete dienstverlening en eventuele belangrijke updates in beeld.
  2. CRM. Een compleet overzicht van resellers en channel partners, eindklanten en eindgebruikers met relevante informatie per individu (naam, organisatie, apparaten, ingangsdatum). Ook maakt dit onderdeel processen op device niveau inzichtelijk.
  3. Voorraad. Een compleet overzicht van alle ICT-werkplekapparatuur die de klant in gebruik heeft en alle apparatuur die de klant als voorraad heeft liggen.
  4. Voormeldingen. Resellers en channel partners kunnen eenvoudig een voormelding (aantal devices, eindgebruiker, leverdatum, bezorger) indienen over de levering van apparatuur. Daarnaast biedt het Reuzado de mogelijkheid een voormelding in te boeken in de huidige voorraden van de klant.
  5. Leveringen. Denk aan bestellingen, maar ook EOL-apparaten, aanvraag voor reparaties en in-en uitstroom van medewerkers bij eindklant.
  6. Reparatie. Een compleet overzicht waarmee de klant het gehele proces van reparatie op de voet kan volgen.
  7. EOL. Op medewerkerniveau inzichtelijk wanneer een apparaat vervangen moet worden.
  8. Gebruikersbeheer. Om eenvoudig het klantportaal te kunnen beheren.
  9. Rollen en rechten. Om controle te houden over de rollen en rechten van de betrokken partijen.

Alle diverse onderdelen van D-atz worden regelmatig voorgelegd aan gebruikers om continue kwaliteitsverbetering te waarborgen.

Meer weten over deze dienst?

Neem contact met ons op!

    Voeg eventueel een bijlage toe (Word, PDF, Excel of JPG. Max 5mb):


    Onze opdrachtgevers